fbpx

A fotográfia kifejezőeszközei

A fotográfia kifejezőeszközei

Az, hogy egy fotó mennyire jó, sokszor pusztán a véleményeken múlik. Ellenben léteznek olyan esztétikai alapvetések, egyfajta „fotóábécé” és nyelvtan, amelyek segítségével meg lehet tanulni képekben beszélni.

Sajnos a legtöbb oktatási intézményben ezt adottnak veszik, és külön nem tanítják, így a kezdők, de akár a haladók is, nagyon nehéz helyzetben vannak.

  • Honnan tudhatjuk hogy mitől érvényes vagy egyáltalán KÉP a kép?
  • Mik azok a formanyelvi eszközök, amelyektől gazdagabb vizualitást nyer egy alkotás?

Számos frusztráció forrása lehet ez a „képi írástudatlanság” és sokak emiatt el is tántorodnak a fotózástól, mert nem sikerül ráérezniük arra a KÉPiségre, ami egyébként tanulható.

A tudatos képalkotásnak pedig az az előnye is megvan, hogy nemcsak hatékonyan működő vizuális kommunikációra leszel képes, hanem a véleményviharokban céltudatosan ki fogsz tudni állni a saját álláspontod mellett. Ez az alkotói szabadsághoz is szükséges.

Az IMÁGÓban nem kevesebbre vállalkozunk, mint arra, hogy több száz klasszikus és kortárs, profi és amatőr, ismert és ismeretlen remekművön keresztül módszeresen rendszerezzük lehetőleg a fotográfia összes kifejezőeszközét. Annyit elárulok, hogy a prezentációmban (mostanáig) hetven szempont szerepel több száz illusztrációval.

Ennek a „fotóábécének és -grammatikának” a segítségével tudatosan fogsz KÉPi mondatokat alkotni. Megtanulhatod a fotó elemi funkcióját, a képi kommunikációt, a nézővel való vizuális beszélgetést.