Következetesség, brandépítés

Következetesség, brandépítés

Puzsér Róbert előadásaiban kifejezetten kulturális és etikai szempontok, normák lefektetésére vállalkozik, valamint a küldetéstudat felismerésének jelentőségére világít rá. Éles hangon kritizálja a politikusok és a kereskedelmi műsorszolgáltatás, a bulvár világát, valamint a reklám- és marketing ipart, mint a demokráciát, az emberi szabadságjogokat veszélyeztető intézményt.

Ma már minden csak kommunikáció. A huszadik század elején még elég volt lenni. Aztán a huszadik század derekától már látszani is kellett. Mára átléptünk a huszonegyedik századba: már nem is kell lenni, elég látszani.

A politikában az ideológiákat, a művészetben a múzsa csókját, az ihletet, a kultúrában pedig az identitást, a véleményt és az autonómiát váltották fel a lájkok és a pillanat uralása.

Róbert azt vallja, hogy az alkotói élet felé fordulással nem arccal a kassza felé, számlakönyvvel a kezünkben kell működnünk és karriert megálmodnunk. Manapság ugyan nagy divat lett a költészetet összetéveszteni az igénytelen semmitmondással, de éppen ezért fotográfusként (alkotó emberként) fokozottan fontos tisztában lennünk a hazai terepviszonyokkal, a hosszútávú érvényesülés lehetőségeivel, sajátos játékszabályaival.